Sygdom

I dagplejen følger vi sundhedsstyrelsens retningslinjer for sygdom og tilbagevenden efter sygdom og naturligvis forventer vi at syge børn bliver passet i hjemmet.  Vi tager ikke temperatur på børnene, men vurderer deres almene tilstand om de kan følge en normal hverdag. Hvis dit barn bliver syg, så giv jeres dagplejer besked senest kl. 8.00. Dagplejer vil kontakte dig, hvis dit barn bliver syg i løbet af dagen.

Et sygt barn er f.eks.:

Et barn med feber

Et barn, der lider af en smitsom sygdom

Et barn, der ikke der ikke må komme udenfor

Et barn, der har diarre

Et barn, der har øjenbetændelse

Et barn, der kan være sygt, selvom barnet ikke har feber.

Hvis dagplejeren er syg vil I blive tilbudt en gæstepleje pr. sms ca. kl. 6.15 om morgen, som vi beder jer bekræfte. Ligeledes modtager I en sms, når jeres dagplejer er frisk igen. Vi gør rigtig meget for at tilbyde jer den bedste gæsteplacering vi har den pågældende dag. Barnet kender de andre dagplejere fra legestuen og dagplejerne besøger jævnligt hinandens hjem. På den måde er det en kendt voksen barnet vil møde.