Gå til hovedindholdet
MENU
Aula_close Layer 1
Mobil menu

Tidlig indsats

Den tilsynsførende pædagog har i samarbejde med dagplejeren det overordnet pædagogiske ansvar for børnenes læring, udvikling, trivsel og dannelse. Vi kommer på besøg i dagplejehjemmene ca. hver 2 måned og oftere hvis der er ekstra behov for sparring omkring et barn. Vi ser dagplejeren og børnene en gang om ugen i legestuen. Det betyder at vi har tæt kontakt og dialog med både dagplejer og børnene. Dagplejerne har altid mulighed for at kontakte os pr. telefon.

Vi har stor erfaring og viden omkring præmature børn, som ofte trives og udvikler sig optimalt i et mindre læreringsmiljø.

Den daglige dialog med jer varetager jeres dagplejer i det nære forældresamarbejde

I hverdagen. Daglejerne har mulighed for at henvise jer til den tilsynsførende pædagog og I er også altid velkomne til at henvende jer til os.

 

Vi har et tæt samarbejde med Det udgående ressourceteam/PPR i bestræbelserne på at understøtte udviklingen af de pædagogiske læringsmiljøer for alle vores børn - herunder børn og familier i udsatte positioner. Vores ambition er at skabe forebyggende og helhedsorienterede indsatser i de miljøer, hvor børnene færdes i deres dagligdag. Vi har et særligt fokus på, at vores indsatser hurtigt flytter sig fra det enkelte barn til det pædagogiske miljø, som barnet tilbydes i løbet af dagen. 

Som en del af det tværprofessionelle samarbejde har vi med forældrenes samtykke mulighed for at drøfte et barn i en særlig udsat position, så vi som personale kan få sparring i forhold til den helt rigtige indsats. Disse drøftelser foregår på vores kompetencecentermøder, hvor dagtilbud, psykolog, talehørekonsulent, ressourcepædagog, socialrådgiver og sundhedsplejerske deltager. 

Vi kan også drøfte børnegrupper eller temaer, der bidrage til børns trivsel, udvikling og deltagelse (søvn, kost, følelsesmæssig regulering, sprog, motorik, mv.).