Vores dagtilbud

De fire af ugens dage er jeres barn hos sin dagplejer i dennes hjem. Her det det lille nær, trygge miljø, som er kendetegnet for dagplejen med en nær kendelige omsorgsperson. En gang om ugen er dagplejeren og dennes børn i vores nyindrettet legestue i Kommenhaven 15.

Dagplejerne i Herlev er opdelt i fire grupper, bestående af 6-8 dagplejere. Hver gruppe har en fast ugedag, hvor de er i legestue i stedet for i dagplejehjemmet.

Det betyder, at børnene skal afleveres og hentes i legestuen, samt at de en gang om ugen er en del af et større fællesskab af voksne og børn.

Formålet med legestuen er først og fremmest samværet og aktiviteterne med de andre børn og voksne. Børnene lærer de andre børn og voksne at kende, som er en stor fordel, når barnet skal i gæstedagpleje. Barnet oplever at blive udfordret i en større fysisk ramme end i dagplejehjemmet, får mulighed for at relatere til andre voksne, samt spejle sig i andre børn og danne nye venskaber.